Jaké projekty připravuje Vinařský fond na podporu prodeje moravských a českých vín?

Kromě kampaně na podporu Image značky VMVČ a tradičních odrůd, která už nyní běží v televizi a v online prostoru, chystáme zastřešující značku pro naše perlivá vína. Konečné rozhodnutí o její podobě by mohlo padnout už 19. září na zasedání Rady Vinařského fondu.

Vičar
Mgr. Zbyněk Vičar, foto: Jiří Hloušek

Jakmile se tak stane, budeme Vás okamžitě informovat, abyste s touto značkou v případě zájmu mohli začít pracovat. Pokud bude mezi vinaři o projekt zájem, počítáme se silnou marketingovou podporou.

Chceme také podpořit export vína z České republiky. Připravujeme proto výběrové řízení na dodavatele služeb, které s tím souvisí. Půjde o zajištění stánku a dalších aktivit na veletrhu ProWein v Düsseldorfu. Rádi bychom využili rozvoj polského trhu s vínem a v neposlední řadě podchytili řadu nabídek zastupitelských úřadů v zahraničí, které mohou zprostředkovat setkání s tamními importéry vína.

Jak ukazuje článek o spotřebitelském chování, nejvíc bohužel ztrácíme u mladší generace. Budeme proto rozvíjet propagaci zodpovědného pití vína na sociálních sítích, a to včetně výraznějšího zapojení influencerů a lokálních tvůrců. Dalším směrem je podpora produktů s nižším obsahem alkoholu, jako jsou například růžové střiky. Chtěli bychom také posílit podporu online marketingových aktivit, jako jsou vinařské weby a aplikace spolků a sdružení. Dosavadní výsledky těchto aktivit bych Vám rád představil v některém z dalších newsletterů.

A konečně, nemůžeme se vyhnout tématu zvažovaného zvýšení spotřební daně na víno z nuly na 23,40 kč za litr. Jak zřejmě víte, k tomuto tématu vznikla pracovní skupina u Ministerstva zemědělství, kterou za VF reprezentuje předseda Rady a jihomoravský hejtman Jan Grolich.

Jako veřejná instituce se k záležitosti nemůžeme vyjadřovat. Nicméně můžeme na podnět Rady k diskuzi přispět datovými podklady, které shromažďujeme v našich dlouhodobých průzkumech, případně můžeme spektrum sledovaných údajů rozšířit o oblasti týkající se problematiky (ne)nulové spotřební daně na tichá vína.

Mgr. Zbyněk Vičar, ředitel Vinařského fondu

Vinařské novinky do schránky

Každý týden vám pošleme aktuality ze světa vína