Profit, 19.2.2007
Vinařský fond zprovoznil internetovou databázi vinoték.
Do adresáře se může dostat každá vinotéka, ve které více než polovinu prodejní plochy zaujímají domácí vína.
Na internetových stránkách projektu Vína z Moravy, vína z Čech vznikla na začátku února nová databáze vinoték nabízejících kvalitní domácí vína. V seznamu je zatím více než sedm desítek převážně moravských vinoték. Do konce roku by to pak mělo být 150 až 200 podniků z celé republiky.
Hlavním cílem projektu je podporovat pěstitele, zpracovatele a distributory vína s garantovaným původem z českých a moravských vinařských oblastí. 'Do adresáře se může dostat každá vinotéka, ve které více než polovinu prodejní plochy zaujímají domácí vína,' říká Pavel Krška, ředitel Národního vinařského centra, které spolu s Vinařským fondem projekt organizuje.
Majitelům podniků přinese účast v adresáři doporučených vinoték řadu výhod. Kromě elektronické podoby počítají organizátoři také s tištěnou verzí. Každoročně podnikatelé dostanou navíc zdarma soubor sommelierských potřeb a také slevu na připravovaných vzdělávacích sommelierských programech.
Kromě adresáře vinoték nabízejí internetové stránky projektu také pravidelně aktualizovaný kalendář vinařských akcí, obecné informace o českém a moravském vinařství, jeho historii a přehled nejrozšířenějších odrůd. Pravidelnými přispěvateli článků jsou například vinařský znalec Vilém Kraus nebo předseda Svazu vinařů České republiky Jiří Sedlo.
Vínu se v Česku daří, jeho spotřeba v posledních letech stoupá. Zatímco v roce 1993 byla průměrně 12 litrů vína na osobu ročně, nyní se pohybuje kolem 17 litrů. I tak ale Česko zaostává za Evropou, kde se průměr pohybuje od 25 do 32 litrů.
(čtk)
Vinařské novinky do schránky