Plzeňský deník, 10.2.2009
Starý Plzenec/Šestadvacet milionů lahví sektu, klidných vín a lihovin prodala v minulém roce staroplzenecká společnost Bohemia Sekt. Celkový obrat činil téměř 1,6 miliardy korun.
'Prodej sektů dosáhl, stejně jako v roce 2007, více než jedenáct milionů lahví. Změnila se ale struktura prodeje. Zákazníci preferují kvalitu, a proto se přiklonili ke značkovým produktům, jako je například Bohemia Sekt Prestige nebo Louis Girardot,' doplňuje obchodní ředitel společnosti Petr Černý. Vzestup zaznamenaly také jakostní odrůdová vína. Zájem naopak poklesl o stolní dovozová vína. Meziroční nárůst prodeje o 6,3 procenta zaznamenala Pražská vodka.
Do zahraničí Bohemia Sekt vyvezl více než milion lahví. Nejvíce jich směřovalo tradičně na Slovensko, do Belgie, Itálie či Německa. 'Naše výrobky ale zamířily i do Austrálie a zemí asijského kontinentu, jakými je například Japonsko. V loňském roce společnost poprvé oslovila své klienty na africkém kontinentě,' říká Černý. Poprvé mohli výrobky ze Starého Plzence ochutnat například v hlavním městě Ghany Accra a v některých turistických místech tohoto státu.
Společnost obhospodařuje 250 hektarů vinic a zpracovala v roce 2008 více než deset milionů kilogramů moravských hroznů, což je největší objem v historii.
Novinkou na trhu byl bílý sekt z modrých hroznů. V portfoliu Bohemia Sekt je 12 vlastních značek.
LADISLAV VAINDL
Vinařské novinky do schránky