Obliba Svatomartinského vína roste

ČT 24, 11.11.2010

Moderátor (Jan HREŇO):

Na pultech českých vinoték a obchodů se dnes objevilo svatomartinské víno. V sudech zrálo sice jen 50 dní, dobře cílený marketink ale stále funguje, a tak je o ně velký zájem. Vinaři čekají, že by letos mohli prodat rekordní milion a 750 tisíc láhví.



Redaktor (Zuzana LUŇÁKOVÁ):

11.listopad, 11 hodin, 11 minut. V celé zemi se otevírají první láhve podzimní sklizně Svatomartinského vína. Ve velkém stylu. Nechybí průvody, bohoslužby ani tradiční košty. Ten největší se konal v Brně, na náměstí Svobody.



Host (Lukáš POLÍVKA; vinař, Polívka Winery):

Jsou to mladá, svěží vína, je to nejlepší fáze u těch vín, kdy ta vína prostě jsou odrůdově typická.



Host (Eda KAUBA; kreativní ředitel, Euro RSCG):

Svatomartinské víno je skvělý marketinkový tah. A je to dobrý příklad toho, jak se z věci, která možná na první pohled není atraktivní, dá udělat velice atraktivní záležitost. To Svatomartinské víno není ničím výjimečné, je to prostě mladé víno.



Redaktor (Zuzana LUŇÁKOVÁ):

Pro vinaře je to skvělá příležitost. Část investovaných peněz se jim vrátí hned a nemusí čekat, až víno dozraje. Vinařství, které chce vína Svatého Martina prodávat, musí ale projít hodnocením odborné poroty. Svatomartinskou značku letos získalo 238 druhů vín od 90 vinařů z celé země. Převážná většina z nich je z Moravy. Z Čech jsou pouze 3. Díky velké publicitě je v posledních letech o mladé víno zájem. Přesto, že letošní úrodu hroznů zdecimovalo špatné počasí, mladého vína bude více než v minulých letech. Letos se má prodat milion a tři čtvrtě láhví. Ještě před pěti lety to bylo jen 150 tisíc láhví.



Host (Jaroslav MACHOVEC; ředitel, Vinařský fond):

Ta cena Svatomartinskýho mírně narostla a propočteme-li to množstvím 1,7 milionů, určitě to bude vysoce přes 100 milionů.



Host (Boris MALÝ; tiskový mluvčí, Globus):

Po první hodině máme prodáno více než 2 tisíce láhví.



Redaktor (Zuzana LUŇÁKOVÁ):

Vinaři upozorňují, že Svatomartinské je skutečně mladé víno. Pro zákazníky to znamená, že vypít by ho měli nejlépe do Vánoc. Ondřej Schnider a Zuzana Luňáková, Česká televize.

Moderátor: Jan HREŇO
Relace: Ekonomika ČT24

Vinařské novinky do schránky

Každý týden vám pošleme aktuality ze světa vína