Svatomartinské víno - informace pro vinaře a prodejce Svatomartinských vín.
Označení „SVATOMARTINSKÉ“ se stalo celonárodní známkou, pod kterou přicházejí od roku 2005 na trh mladá vína z Moravy a Čech. Jejím majitelem je Vinařský fond ČR.
Vína, která se prodávají pod tímto označením (logo svatého Martina na bílém koni), musí splňovat požadovaná kritéria a jejich vstup na trh musí každoročně schválit odborná komise.
Pod značkou SVATOMARTINSKÉ lze vyrábět pouze vína raných odrůd:
Nabízení vína se značkou "Svatomartinské" pro koncové konzumenty je možné nejdříve 11. listopadu každého roku.
Užití značky "Svatomartinské" je podmíněno podpisem licenční smlouvy mezi výrobcem vína a Národním vinařským centrem, o.p.s., které drží generální licenci od Vinařského fondu.
Zájem a poptávka po Svatomartinských vínech rostou každým rokem. Zatímco v roce 2005 přišlo na trh asi 125 000 lahví s označením SVATOMARTINSKÉ, v roce 2017 jich bylo již 2 200 000 lahví.
S oblibou mladých vín roste i množství vinařů a vinařských firem, jež mají zájem vyrábět a prodávat vína s logem SVATOMARTINSKÉ. V roce 2005 obdrželo známku 31 vinařství, v roce 2017 už 105 vinařů a vinařských firem.
Tradice otevírání Svatomartinského vína z moravských a českých vinic navíc zvolna proniká také na Slovensko, Svatomartinská vína se představila rovněž v ostatních sousedních zemích, ale třeba i v Japonsku, USA a dalších.
Propagační materiály pro podporu značky "Svatomartinské" distribuuje Národní vinařské centrum ve Valticích. Vinařům budou k dispozici již při návozu vzorků vín k senzorickému hodnocení. Vinotéky a restaurace by měly žádat tyto informační materiály prostřednictvím vinařství, které dodává Svatomartinská vína. Materiály budou od 1. 11. k objednání také v e-shopu Národního vinařského centra.
► Přihlašování vín k hodnocení pro udělení známky - přes on-line registrační systém Národního vinařského centra
Vinařské novinky do schránky