Festival otevřených sklepů již po třetí za sebou předem vyprodán

Brno – S popularitou moravských vín roste i zájem o Festival otevřených sklepů. Nedávno zveřejněná data o nárůstu zájmu o moravské vinaře a jejich vína potvrzuje i vývoj návštěvnosti a reakce návštěvníků Festivalu otevřených sklepů. O festival je stále větší zájem, ale pořádající Nadace Partnerství počet vstupenek k prodeji limituje 2000 ks. Již potřetí za sebou je proto festival vyprodán.

„Návštěvníci jsou nám věrní. Podle našich statistik, které čerpáme ze stovek anketních lístků, je na každém festivalu 60 % lidí, kteří přichází opakovaně. Zbývající prvonávštěvníci udávají jako zdroj informací dobré reference od svých přátel,“ komentuje grafy, které pořadatel zveřejňuje po každém festivalu, jeho ředitel Juraj Flamik. Zhruba 25 % pak uvádí jako zdroj informací internet. „Poslední festivaly jsou vyprodané předem, většinou přes náš vlastní e-shop. Všechna tato fakta vnímáme jako projev důvěry návštěvníků vůči nám. Pro ty, kteří se vrací, se festival patrně stal celoživotním programem poznávání vinařů a nových ročníků vín,“ dodává Flamik. Právě takovým zážitkem se festival programově snaží být. Koná se pokaždé ve 4 až 5 vinařských obcích a střídá postupně všechny vinařské podoblasti. Festival tak doputuje kolem celé Moravy na stejná místa až po 4 letech. Každý festival je však jiný nejen místem, vinařstvími a ročníkem vína. „Pokaždé se obměňuje i program. Například letos v dubnu připravili vinaři pro návštěvníky večerní školu swingu, degustaci vín VOC Modré Hory řízenou sommeliérem Liborem Nazarčukem, hudební večery a spoustu gastronomických specialit přímo mezi sklepy,“ popisuje Juraj Flamik.

Důvodem k zavedení limitu prodávaných vstupenek je především snaha zaručit všem příjemnou návštěvu každého z 32 otevřených sklepů, osobní kontakt s vinařem a pohodlnou přepravu kyvadlovou dopravou mezi všemi obcemi. „To vše je již standardem festivalu. Vinaři jsou dost vytíženi a každá další stovka návštěvníků už ve špičkách přeplňuje autobusy, i když jich jezdí třeba 9 najednou ve 20minutových intervalech,“ vysvětluje manažerka festivalu Barbora Pavlíčková.

„Místa konání festivalů máme naplánované na 10 let dopředu, ale změny samozřejmě mohou nastat. Letos po Sv. Martinovi zavítáme po 4 letech na Kyjovsko-Bzenecko a budou tam zrovna hody, čili bohatý folklórní program,“ přibližuje plán festivalů Juraj Flamik a pokračuje tím, že 19. festival v pořadí – v dubnu 2016 – zavítá úplně poprvé i na Strážnicko. „Bude to velká paráda, protože festival zahrne dvě malebné, památkově chráněné lokality sklepů, Plže v Petrově a Starou Horu v Blatnici pod sv. Antonínkem,“ dodal. Pořadatelé chtějí prodej vstupenek otevřít už celý rok předem. „Problémem každého festivalu je kapacita ubytování. Sklepy, penziony i hotely rezervují termíny opravdu i jeden rok předem. S několika vybranými ubytovateli připravujeme i festivalové balíčky, které obsahují páteční slavnostní večer s jídlem a vínem, spaní na jednu nebo dvě noci, vstupenku na festival a doručení startovní tašky až do postele,“ řekl Flamik. Pro tyto balíčky mají hotely rezervované vstupenky, takže jsou vlastně poslední možností, jak vstupenky získat.

Jarní Festival otevřených sklepů 2015 se koná o víkendu 18. a 19. dubna a nabídne přehlídku 32 vinařů. Největší nabídka vinařů a vín bude ve Velkých Pavlovicích, kde své sklepy otevře hned 10 vinařství. V Kobylí se představí 8 vinařů, v Bořeticích a Němčičkách shodně 5 vinařů a na Vrbici otevřou sklepy 4 vinaři. Ta nejlepší a nejtypičtější vína z Modrých Hor pečlivě vybírají sami vinaři a označují je jako Vína originální certifikace neboli VOC. Přísný výběr dává VOC vínům jedinečné vlastnosti, odrážející terroir ve vůni i chuti. VOC Modré Hory je prvním VOC v České republice, které vyrábí VOC vína pouze z modrých odrůd révy vinné. Vinaři zvolili z těch nejtradičnějších, momentálně nejpěstovanějších a nejpříhodnějších pro svůj region tři: Frankovku, Svatovavřinecké a Modrý Portugal. Z těchto je možné uvádět na trh červená vína po 18měsíčním zrání a mladá rosé vína. Jarní festival začíná oficiálně v sobotu 18. dubna, sklepy se otevřou od 10.00 do 21.00. V neděli pak pokračuje od 10.00 do 15.00. Informace o kulturním programu, možnostech výhodného ubytování a festivalové kyvadlové dopravě jsou k dispozici na www.otevrenesklepy.cz.

Kontakty:
Juraj Flamik, ředitel Festivalu otevřených sklepů, e-mail:juraj.flamik@nap.cz, tel. 606 763 117
Profesní odbornost: vinařská turistika, enologie, cykloturistika a cestovní ruch

Barbora Pavlíčková, PR manažerka Festivalu otevřených sklepů, e-mail:barbora.pavlickova@nap.cz, tel:515 903 121, 608 329 946

Soubory ke stažení

Tisková zpráva
pdf, 387876

Vinařské novinky do schránky

Každý týden vám pošleme aktuality ze světa vína