Vážení vinaři, letošní rok bude Vinařský fond spolu s Národním vinařským centrum, o.p.s. již podvanácté opět organizovat společnou propagaci a označování mladých vín pod značkou „Svatomartinské“. Značka „Svatomartinské“ byla registrována v roce 1995 a od roku 2005 je majitelem značky Vinařský fond. V loňském roce měla tato propagační akce velký úspěch a prodalo se přes 2,0 milióny láhví vína označené značkou „Svatomartinské“. Žádáme všechny vinaře, kteří mají předběžný zájem o participaci na této značce, aby písemně vyplnili návratku viz příloha a zaslali do 9.9.2016 abychom vás mohli přímo konkrétněji informovat.
Podmínky pro získání značky "Svatomartinské" budou v zásadě obdobné, jako v loňském roce. Výše poplatků za ohodnocení vín zůstává stejná jako v roce předcházejícím, tedy 600,- Kč včetně DPH.
Zůstává rovněž, že bude vybrána kolekce 100 vín, které budou prezentovány na společných propagačních akcích v Brně a v Praze. Každý vinař, který bude chtít využívat licenci „Svatomartinské,“ bude povinen předat Vinařskému fondu 6 lahví svatomartinského vína od vzorku zdarma a dále 30 lahví za zvýhodněnou cenu.
Značka je využitelná pro všechny registrované vinaře v ČR; samozřejmě za splnění podmínek daných Vinařským fondem, které naleznete v technických podmínkách pro udělení licence.
Před uvedením na trh bude každé víno posouzeno nezávislou komisí, která zhodnotí, zda senzorické parametry vína odpovídají požadované charakteristice. Pokud ano, bude vinař moci využívat společnou grafickou známku Svatomartinského. Vinaři budou moci použít grafickou známku na své etiketě (za předpokladu zachování grafického manuálu známky), nebo také využít společnou vzorovou etiketu.
Dalším spojujícím kritériem bude používání společných smršťovacích záklopek nebo šroubových uzávěrů s grafickou značkou Svatomartinského. Vinaři budou platit pouze poplatek za ohodnocení vína. Další poplatek za každou vyrobenou láhev se platit nebude. Vinaři budou muset pouze zakoupit jednotné záklopky nebo uzávěry na láhve, které budou prodávány za nákupní cenu.
Vinařský fond bude vkládat prostředky Fondu na společnou a efektivní propagaci této značky. Propagace bude spočívat jednak ve výrobě společných reklamních materiálů, v propagační kampani v médiích, a PR komunikací a samozřejmě také na oficiální webové stránce našeho vinařství www.wineofczechrepublic.cz
První otevírání láhví nového „Svatomartinského“ bude probíhat jako každý rok 11.11. v 11 hod. na slavnostních akci v Brně, a samozřejmě v mnoha dalších městech a obcích či ve vybraných vinotékách a restauracích po celé zemi.
V příloze ke stažení (na konci zprávy) jsou uvedeny technické podmínky a podrobností pro využití této značky a návratka. Pro přesné naplánování celé propagační akce je nutno zjistit předběžný zájem jednotlivých vinařů. Žádáme zájemce o využití značky „Svatomartinské“, aby poslali vyplněnou návratku na e-mail narodni@vinarskecentrum.cz .
V polovině září budou k dispozici všechny další informace pro vinaře (přihláška, pod licenční smlouva, logo manuál, přehled propagačních materiálů a mediálních aktivit).
Jaroslav Machovec, Vinařský fond
Pavel Krška, Národní vinařské centrum, o.p.s.
Kontaktní e-mail: narodni@vinarskecentrum.cz
Vinařské novinky do schránky