Ústřední kontrolní a zkušební ústav zemědělský ve spolupráci se Svazem vinařů České republiky a Ekovínem pořádají Školení za účelem rozšíření znalostí o systému integrované produkce révy vinné v rozsahu alespoň 8 hodin, podle § 13 odst. 5 písm. i) nařízení vlády č. 75/2015 Sb., o podmínkách provádění agroenvironmentálně – klimatických opatření a o změně nařízení vlády č. 79/2007 Sb., o podmínkách provádění agroenvironmentálních opatření, ve znění pozdějších předpisů, dále jen „nařízení vlády č. 75/2015 Sb.“
V roce 2017 bude organizováno školení ve dvou variantách – jako samotné školení nebo na konferenci VINOENVI v rámci jejího druhého dne – 17. 2. 2017. Školení IP při VINOENVI bude mít částečně odlišný - nadstavbový program (program konference VINOENVI naleznete níže).
Náplň samotného školení IP v roce 2017
8:00 – 8:40 Zásady při používání přípravků na ochranu rostlin (POR) ve vinicích; interpretace legislativy – např. evidence POR, dobrá praxe, výsledky kontrol a upozornění na možné problémy (I. Martincová, A. Blažková) – 40 min.
8:40 – 8:55 Vysvětlení používání tzv. pomocných látek a POR/hnojiv - na principu podmínek v ekologickém zemědělství (M. Prudil) – 20 min
8:55 - 9:25 Registrace vinic, novela zákona o vinohradnictví a vinařství (R. Gruna) – 30 min
9:25 – 10:00 Výskyt a identifikace reziduí POR v listech a hroznech po určitém časovém období (M. Prudil) – 30 min.
10:00 – 10:10 Přestávka
10:10 – 11:25 Vhodnost POR do systémů IP révy, mísitelnost apod. (dodavatelé POR sdružené v CCPA + fa. Biocont Lab.) – 75 min.
11:25 – 12:10 Vyhodnocení podmínek výskytu chorob a ochrany rostlin v révě v roce 2016 a doporučení pro rok 2017 (P. Ackermann) – 45 min.
12:10 – 12:20 Přestávka
12:20 – 13:10 Využití dusíku ve výživě révy, novinky ve výživě révy (p. Hartl – AT) – 50 min. – 45 min.
13:10 – 14:00 prof. Ing. Pavel Pavloušek, Ph.D. Cesty k dosažení kvalitního vína - vliv zelených prací, ochrany, hnojení a závlahy na změny kvalitativních parametrů a typu vína.
14:00 – 16:00 oběd a vydávání „Osvědčení o absolvování školení“
Termíny a místa školení IP v roce 2017:
Datum | místo |
17.02.2017 | Mikulov zámek – v rámci konference VINOENVI |
03.03.2017 | Dolní Dunajovice - Dům Dr. Karla Rennera |
20.03.2017 | Znojmo - Loucký Klášter (galerie U svatých) |
10.04.2017 | Svatobořice-Mistřín Kulturní dům |
24.04.2017 | Čejkovice – Kulturní dům, Zemědělská, a.s. |
12.05.2017 | Velké Bílovice – Kulturní dům, náměstí Osvoboditelů |
Registrace na školení je možná výhradně přes webovou stránku http://www.skoleniip.cz/index, kde je možno zvolit termín. Místa školení jsou uzpůsobena počtům žadatelů a prosím, pokud je to jen možné, vybrat si své spádové místo. V rámci konání školení je zajištěno jednoduché občerstvení formou vody, kávy, čaje a obědu.
Vlastní postup registrace je uveden na webové stránce. Přihlašovací systém automaticky generuje potvrzovací mail a fakturu na částku 1000,- Kč včetně DPH, kterou je nutno uhradit nejpozději do termínu konání školení. Bez zaplacení faktury nebude ÚKZÚZ vydáno „Osvědčení o absolvování školení“.
Kopii potvrzení o absolvování školení žadatel zašle na SZIF nejpozději do 30. září 2017.
V případě že je žadatelem právnická osoba nebo fyzická osoba podnikající, pak může účastí na školení pověřit pracovníka daného žadatele. Pověřený pracovník je povinen prokázat pověření k absolvování školení za žadatele za účelem vystavení certifikátu o absolvování školení, a aby bylo možné podmínku považovat za splněnou.
Pokud je účastník školení zaměstnancem více žadatelů (právnických osob nebo fyzických osob podnikajících) může absolvovat školení za více žadatelů. V takovém případě je nezbytně nutné, aby tato osoba měla od všech žadatelů, za které se školení účastní, zmocnění k absolvování školení jejich jménem, byla za každého z žadatelů na příslušné školení přihlášena a uhradila za všechny žadatele příslušné poplatky, pokud jsou organizátorem školení vyžadovány. Po absolvování školení mu bude vystaven certifikát o absolvování školení pro všechny žadatele, vůči kterým se prokázal pověřením k absolvování školení.
Prosíme Vás zdvořile o dodržení časového harmonogramu a začátku školeni včetně rezervy na prezenci.
Čtvrtek 16.2.2017; 9.00 hod
Čas | Téma | Lektor |
9.00 | zahájení | |
9.15 – 10.45 | Obchod a marketing – speciální vína (bio, etc.) |
Mag. R. Vogler, Vinařská škola Krems, Rakousko B. Trojak Ing. Jitka Veselá, ústav managementu, VUT, Brno |
10.45 – 11.00 | Přestávka | |
11.00 – 12.00 | Využití mikroorganismů pro mobilizaci těžko dostupných živin | F. Bucaille, Gaiago, Francie |
Využití mikroorganismů pro mobilizaci těžko dostupných živin - výsledky pokusů z moravských vinic a doporučení pro místní podmínky |
Ing. Š. Hluchý, Biocont Laboratory, Modřice | |
12.00 – 12.30 | Křísek révový a chráněná zóna na GFD v ČR | Ing. T. Růžička, ÚKZÚZ, Brno |
12.30 – 13.30 | Oběd | |
13.30 – 16.00 | PIWI odrůdy – aktuální stav, prezentace odrůd včetně řízené ochutnávky | Karel Hanák |
Ing. P. Pospíšil, Vinařství Veritas, Bošovice | ||
Ing. I. Ludvíková, ÚKZÚZ, Brno | ||
17.00 | Společenský večer, raut s ochutnávkou vín (zámek Mikulov, Sala terrena ) |
Pátek 17.2.2017; 9.00 hod - školení
Čas | Téma | Lektor |
9.00 – 9.20 | Scaphoideus titanus (Křísek révový) – vektor x choroba, možnosti ochrany v ekologickém vinohradnictví | Ing. J. Tancik, PhD., Slovenská poľnohospodárska univerzita, Nitra |
9.20 – 10.00 |
Fytoplazmové žloutnutí a červenání listů révy (Stolbur) – zkušenosti s efektem zmlazení keřů | Ing. P. Ackermann, Ekovín, Brno |
10.00 – 10.45 | Zhodnocení sezóny 2016 z hlediska ochrany rostlin | Ing. Š. Hluchý, Ekovin, Brno |
10.45 – 11.00 | Přestávka | |
11.00 – 11.30 | Vyhodnocení AEKO IP 2015 - 2016 - statistická data, zhodnocení dosavadních zkušeností z praxe | Ing. J. Makovský, PhD., MZe, Praha |
11.30 – 12.00 | Kontrola dodržování požadavků na používání POR v integrované produkci révy vinné – výsledky, zkušenosti | Ing. I. Martincová, ÚKZÚZ, Brno |
12.00 – 12.30 | Registrace vinic, novela zákona o vinohradnictví a vinařství | Ing. R. Gruna, ÚKZÚZ, Brno |
12.30 – 12.50 | Pravidla používání hnojiv a přípravků na ochranu rostlin v podmínkách ekologického zemědělství |
Ing. M. Prudil, Ph.D., ÚKZÚZ, Brno |
12.50 – 13.10 | ÚKZÚZ – úřední kontroly ekologických vinařů a hodnocení vzorků odebraných v rámci těchto kontrol | Ing. M. Prudil, Ph.D., ÚKZÚZ, Brno |
13.10 | Ukončení školení, oběd |
S přáním krásného dne
Vít Nevěděl
projektový manažer Svazu
Svaz vinařů České republiky, z.s., Žižkovská 1230, 691 02 Velké Bílovice, IČO: 48847488, DIČ: CZ48847488
mail: vit.nevedel@svcr.cz, mobil: +420 602 582 589;
Vinařské novinky do schránky