Vážení vinaři, letošní rok bude Vinařský fond spolu s Národním vinařským centrum, o.p.s. již potřinácté opět organizovat společnou propagaci a označování mladých vín pod značkou „Svatomartinské“.
Ochranná známka „Svatomartinské“ byla registrována v roce 1995 a od roku 2005 je majitelem známky Vinařský fond. V loňském roce měla tato propagační akce velký úspěch a prodalo se přes 2 milióny láhví vína označených jako „Svatomartinské“.
Žádáme všechny vinaře, kteří mají předběžný zájem o participaci na této značce, aby písemně vyplnili návratku viz příloha a zaslali do 7.9.2017 na e-mail narodni@vinarskecentrum.cz , abychom vás mohli přímo konkrétněji informovat. Podmínky pro získání značky "Svatomartinské" budou v zásadě obdobné jako v loňském roce. Výše poplatků za ohodnocení vín zůstává stejná jako v roce předcházejícím, tedy 600,- Kč včetně DPH.
Stejně jako v předchozích letech bude vybrána kolekce 100 vín, která bude prezentována na společných propagačních akcích v Brně a v Praze. Každý vinař, který bude chtít využívat licenci „Svatomartinské,“ bude povinen předat Vinařskému fondu 6 lahví svatomartinského vína od vzorku zdarma a dále 30 lahví za zvýhodněnou cenu.
Značka je využitelná pro všechny registrované vinaře v ČR; samozřejmě za splnění podmínek daných Vinařským fondem, které naleznete v technických podmínkách pro udělení licence.
Před uvedením na trh bude každé víno posouzeno nezávislou komisí, která zhodnotí, zda senzorické a analytické parametry vína odpovídají požadované charakteristice. Pokud ano, bude vinař moci využívat společnou grafickou známku Svatomartinské. Vinaři budou moci použít grafickou známku na své etiketě (za předpokladu zachování grafického manuálu známky), nebo také využít společnou vzorovou etiketu.
Dalším spojujícím kritériem bude používání společných smršťovacích záklopek nebo šroubových uzávěrů se značkou Svatomartinské (tyto budou v podobě odpovídající aktuální legislativě – novela vinařského zákona). Vinaři budou platit pouze poplatek za ohodnocení vína. Další poplatek za každou vyrobenou láhev se platit nebude. Vinaři budou muset pouze zakoupit jednotné záklopky nebo uzávěry na láhve, které budou prodávány za nákupní cenu.
Vinařský fond bude vkládat prostředky Fondu na společnou a efektivní propagaci této značky. Propagace bude spočívat jednak ve výrobě společných reklamních materiálů, v propagační kampani v médiích, a PR komunikací a samozřejmě také na oficiální webové stránce našeho vinařství www.wineofczechrepublic.cz . Vizuál kampaně Svatomartinské 2017 bude na základě rozhodnutí Rady Vinařského fondu shodný s ročníkem 2016.
První otevírání láhví nového „Svatomartinského“ bude probíhat jako každý rok 11.11. v 11 hod. na Svatomartinském koštu v Brně, a samozřejmě na akcích v mnoha dalších městech a obcích či ve vybraných vinotékách a restauracích po celé zemi.
V příloze ke stažení (na konci zprávy) jsou uvedeny technické podmínky a podrobností pro využití této značky a návratka. Pro přesné naplánování celé propagační akce je nutno zjistit předběžný zájem jednotlivých vinařů. Žádáme zájemce o využití značky „Svatomartinské“, aby poslali vyplněnou návratku na e-mail narodni@vinarskecentrum.cz .
V polovině září budou k dispozici všechny další informace pro vinaře (přihláška, podlicenční smlouva, logomanuál, přehled propagačních materiálů a mediálních aktivit).
Jaroslav Machovec, Vinařský fond
Pavel Krška, Národní vinařské centrum, o.p.s.
Kontaktní e-mail: narodni@vinarskecentrum.cz
Vinařské novinky do schránky