Víno zachutnalo filmařům

Rovnost - Brněnský deník, 20.10.2005

Petr Marcinčák je jedním z tisíců jihomoravských vinařů. Jen jeho víno se ale podílí na reprezentaci Jihomoravského kraje v Rusku, kam v těchto dnech odjíždějí zástupci kraje a města Brna navazovat nové kontakty jak v cestovním ruchu, tak v obchodní sféře. K tomu všemu umí dělat víno " filmové".

" Už moji rodiče vlastnili deset arů vinice a malý sklípek, tak jsem se kolem vína rád motal už od raného dětství. Nakonec jsem vinařství i vystudoval" vzpomíná Barcinčák.

Podnikat takzvaně ve velkém začal Marcinčák po revoluci, když zúročil své mnohaleté zkušenosti se soukromým vinařením. Jak sám říká, od té doby jde celé moravské vinařství rok od roku s kvalitou nahoru a vína mají úspěch i v zahraničí. Jako podnikatel ví, jak tvrdý může být boj s konkurencí. " Ta narostla zejména po vstupu Česka do Evropské unie," upřesňuje.

Za svůj největší úspěch považuje podnikatel to, že jeho Ryzlink vlašský z roku 2002 ocenila Francouzská asociace sommeliérů. Mezi mnoha láhvemi vína v Marcinčákových sklepích je jedna, která se od ostatních liší. Je to rarita vzhledem i názvem. Jmenuje se Movieno. Jihomoravské filmové víno ( movie víno) nepřišlo ke svému názvu náhodou. Vytvářeli ho s Marcinčákem filmaři.

" Původně obchodní vztah se v případě Jana Hřebejka a Davida Ondříčka změnil v přátelství. V roce 2003 jsme pak pro své známé společně vymysleli a vytvořili Movieno," objasňuje původ omezené edice filmového vína Marcinčák.



( fin)

Vinařské novinky do schránky

Každý týden vám pošleme aktuality ze světa vína