Žádáme všechny vinaře, kteří mají předběžný zájem o participaci na této značce, aby se ozvali do 31.8.2006 na e-mail narodni@vinarskecentrum.cz , nebo telefon 519 352 744, abychom je mohli přímo konkrétněji informovat.
---------------------------------
Vážení vinaři,
letošní rok bude Vinařský fond spolu s Národním vinařským centrum, o.p.s. opět organizovat společnou propagaci a označování mladých vín pod značkou „Svatomartinské“.
Značka „Svatomartinské“ byla registrována v roce 1995 a od roku 2005 je majitelem značky Vinařský fond, který v loňském roce poprvé organizoval prodej pod novou grafickou značkou a za společné propagace podporované z prostředků Vinařského fondu. Již v loňském roce měla tato propagační akce velký úspěch a prodalo se přes 150 000 láhví vína označené značkou „Svatomartinské“.
Značka je využitelná pro všechny registrované vinaře v ČR; samozřejmě za splnění podmínek daných Vinařským fondem. Pod značkou „Svatomartinské“ se budou moci prodávat tyto druhy a odrůdy vín:
• bílé víno, odrůdy Müller-Thurgau a Veltlínské červené ranné typová charakteristika: příjemné, vyrovnané, svěží ovocité víno, suché
• růžové víno, odrůdy Modrý Portugal a Svatovavřinecké; typová charakteristika: příjemné, dobře pitelné ovocité růžové víno, suché
• červené víno, odrůdy: Modrý Portugal a Svatovavřinecké; typová charakteristika: hladké sametové víno, odbourané kyseliny, případně karbonická macerace, suché.
Každý typ může být vyráběn z uvedených odrůd – buď samostatné odrůdy, nebo cuvée těchto odrůd. Před uvedením na trh bude každé víno posouzeno nezávislou komisí, která zhodnotí, zda senzorické parametry vína odpovídají požadované charakteristice. Pokud ano, bude vinař moci využívat společnou grafickou známku Svatomartinského. Předpokládá se, že vinaři budou moci použít grafickou známku na své etiketě (za předpokladu zachování grafického manuálu známky), nebo také využít společnou vzorovou etiketu.
Dalším spojujícím kriteriem bude používání společných smršťovacích záklopek s grafickou značkou Svatomartinského. Vinaři budou platit pouze poplatek za ohodnocení vína. Další poplatek za každou vyrobenou láhev se platit nebude. Vinaři budou muset pouze zakoupit jednotné záklopky na láhve, které budou prodávány za nákupní cenu.
Vinařský fond bude vkládat prostředky Fondu na společnou a efektivní propagaci této značky. Propagace bude spočívat jednak ve výrobě společných reklamních materiálů (nabídkové lístky na stoly, letáčky, postery do restaurací a vinoték), v propagační kampani v médiích a samozřejmě také na oficiální webové stránce našeho vinařství www.wineofczechrepublic.cz
První otevírání láhví nového „Svatomartinského“ bude probíhat každý rok 11.11. v 11 hod. na slavnostních akcích v Brně a v Praze a samozřejmě ve vybraných vinotékách a restauracích po celé zemi.
V příloze je uveden návrh podmínek a podrobností pro využití této značky.
Pro přesné naplánování celé propagační akce je nutno zjistit předběžný zájem jednotlivých vinařů. Žádáme zájemce o využití značky „Svatomartinské“, aby poslali vyplněnou návratku na e-mail narodni@vinarskecentrum.cz nebo fax 519 352 072.
Pavel Krška, Národní vinařské centrum, o.p.s.
--------------------------------------------
NÁVRATKA:
Máme zájem o využití značky „Svatomartinské“ a pro rok 2006 předpokládáme výrobu těchto vín pod značkou „Svatomartinské“:
__________ l bílého vína
__________ l růžového vína
__________ l červeného vína.
Oproti loňskému ročníku navrhujeme tyto změny a připomínky (zejm. k propagaci, podpůrným materiálům atd.):
Firma: ___________________
Kontaktní osoba:_________________
Telefon:__________________
e-mail:__________________
Vinařské novinky do schránky