Nový život, 9.11.2006
Ředitele Vinařského fondu ČR Jaroslava Machovce
Proč si Vinařský fond vybral právě název Svatomartinské?
Protože tu jakási tradice, na kterou by se navázalo, už byla. Hledat jiný termín pro propagaci mladých vín by bylo vyumělkované. Už naši předkové v době svatého Martina si poprvé přiťukávali mladým vínem. Na Martina bývalo posvícení, a to byl čas chutnat mladá vína. Bylo by škoda mladá vína nazvat jinak.
Loni se přihlásili jen moravští vinaři. Přidal se k nim letos někdo z Čech?
Pouze jeden vinař z Čech požádal o známku Svatomartinské. Zbylých třiapadesát vinařství, které Svatomartinské na trh letos dodává, je z Moravy. Překvapivě jsou pouze dvě ze Znojemské podoblasti, zbytek je ze Slovácké, Mikulovské a Velkopavlovické.
Jak jste s přípravou druhého ročníku spokojen?
Svatomartinské letos vyrábí o sto procent více vinařů, což je dobře. Jsou to výrobci, kteří mají zájem se ke společné známce přihlásit. Našim úkolem je Svatomartinská vína zviditelnit. Chceme, aby se Svatomartinské každoročně pilo do Vánoc. Lidé při dvaadevadesáti vzorcích, které se letos dostanou na trh, už mohou srovnávat. Do budoucna je třeba hledat další rozměry akce.
(zh)
Vinařské novinky do schránky