Nový život, 4.1.2007
Obce, mikroregiony, vinaři i podnikatelé v cestovním ruchu se pilně připravují na veletrh Regiontour. Koná se už příští týden v Brně.
Na kolo, do sklepa, za dobrým jídlem a zábavou, ale i na kongresy nebo za poznáním historie. Na to všechno budou obce, regiony a vinaři na Břeclavsku lákat turisty. Na veletrhu cestovního ruchu Regiontour, který se na brněnském výstavišti koná už příští týden, zahltí zájemce novinkami.
Snad nejvíce se do propagace obuli na Mikulovsku. Mikroregion Mikulovsko připravuje kromě samostatného stánku také tiskovou konferenci a hodinovou produkci na centrálním pódiu. 'Chtěli bychom veřejnost seznámit s novými expozicemi, které na nadcházející sezónu chystá Regionální muzeum Mikulov. Kraj bude představovat kongresové centrum. To by mělo v letošním roce začít fungovat na zámku v Mikulově,' vysvětluje tajemnice mikroregionu Marcela Effenbergerová.
Co bude v sezóně nového, představí i rekreační oblast Pasohlávky. Cyklisty i 'vinařské turisty' budou znova lákat nové turistické přechody v Mikulově a Novém Přerově.
Mikulovsko vše zaplatí z evropských peněz v rámci projektu Dovolená na jižní Moravě. Díky němu připravilo i nové propagační materiály. Mezi nimi celoroční kalendář Folklor a víno nebo kulturní kalendář.
Velkopavlovičtí pozvou do modrých hor
Velké Pavlovice opět vyrazí do boje o turisty se stánkem v podobě křížového sklepa. 'Loni se nám propagace na Regiontouru osvědčila. Kulturní akce, které jsme zde představovali, byly opravdu hojně navštívené,' pochvaloval si starosta Pavel Procházka. Podle něj i letos přibudou v kulturním kalendáři novinky.
'Na přelomu června a července chystáme několikadenní akci nazvanou Týden v náruči jižní Moravy,' odtajnil něco málo z velkopavlovické turistické kuchyně.
V tomto týdnu zopakují akce jako Víno v oranžovém nebo putování krajem André. 'A měli bychom otevřít ještě jednu stezku. Bude nazvána Putování po modrých horách,' podotkl starosta.
Hustopečsko letos pojede na veletrh s trochu omezeným programem i jednodušším stánkem než loni. Neznamená to však, že by nemělo co nabídnout. 'Chystáme letos několik novinek. Kupříkladu budeme vydávat nové propagační materiály za jeden a půl milionu korun,' vysvětlil tajemník mikroregionu Leoš Vejpustek. Vše ale bude připraveno až těsně před turistickou sezónou.
Vinařské mapy pokřtí hejtman
Národní vinařské centrum bude na veletrhu vystavovat ve společném stánku s Jihomoravským krajem. 'Představíme první výstupy projektu Vinařská turistika na jižní Moravě, kterými jsou nové propagační materiály,' objasnil šéf vinařského centra Pavel Krška. Na veletrhu je pokřtí hejtman kraje Stanislav Juránek.
Turisté sami řekli, co vlastně chtějí
Všechny propagační materiály vycházejí z informací zjištěných při průzkumu trhu. 'Zjišťovali jsme, jak se k vinařské turistice staví samotní vinaři, co od ní očekávají cestovní kanceláře a jestli vůbec mají v nabídce vinařské programy na Moravě,' vysvětlil projektový manažer Národního vinařského centra Michal Solařík. Nechyběl ani průzkum mezi turisty, kteří prozradili, zda vůbec mají o vinařské pobyty zájem nebo jak si je vlastně představují.
V rámci veletrhů bude Národní vinařské centrum propagovat všechny vinaře, majitele sklepů nebo vinoték, kteří se přihlásí do jeho databáze.
IVANA SOLAŘÍKOVÁ
Vinařské novinky do schránky