Tisková zpráva, Libor Nazarčuk & Národní vinařské centrum
Trnava - Titul šampion, speciální cenu a tři zlaté medaile přivezli jihomoravští vinaři z 5. ročníku mezinárodní výstavy vín Vino Tirnavia 2007. Velmi neobvyklá věc se podařila Josefu Mrázovi, vinaři ze Staré Břeclavi, který na této prestižní výstavě obhájil loňský titul šampiona v kategorii bílých vín ze zbytkovým cukrem. O tento nevídaný kousek se zasloužilo jeho ledové víno z odrůdy Ryzlink vlašský z ročníku 2003.
Úspěch tohoto vína má možná souvislost s tím, že je to jediné ledové víno, na jehož zrodu se podílí MRÁZ hned dvakrát.
Výstava v Trnavě je jednou z nominačních do Salonu vín Slovenské republiky a nově i do Síně slávy Malokarpatských vín, a proto na ní nechyběl žádný z prestižních slovenských výrobců. V silné konkurenci 561 vín ze Slovenska, České republiky, Francie a Lucemburska se prosadila především přírodně sladká vína producentů z Břeclavska. Vedle titulu šampiona putovala za hranice i Cena přednosty obvodního úřadu v Trnavě za nejlepší Frankovku, a to zásluhou Karla Hlavenky z Poštorné a jeho slámového vína z ročníku 2004.
„Obhájit titul šampiona v takové konkurenci je pro naše malé vinařství opravdu velkým úspěchem. Za další výrazný úspěch považuji to, že toto víno si vybraly do své nabídky dvě přední restaurace, které již několik let po sobě figurují v první desítce žebříčku nejlepších tuzemských gastronomických podniků,“ prozradil Josef Mráz.
Zajímavostí je, že šampion z Trnavy nenabaží jen tělo milovníků vín, ale i duši ctitelů umění. Jednotlivé ročníky přírodně sladkých vín Josefa Mráze se totiž odlišují grafickým motivem na etiketách. Nejedná se však o žádné napodobování věhlasného bordeauxského vinařství Chateau Mouton Rothschild, etikety jehož vín zdobí každoročně dílo jiného věhlasného autora (například Andy Warhol, Chagall nebo Picasso). Autorem všech etiket na vína Josefa Mráze je jeho mladší bratr, známý břeclavský malíř a grafik Miroslav "Mrazík" Mráz. Ten je jediným z trojice bratrů, který se nevěnuje výrobě vína, ale přispívá k jejich dokonalosti malými grafikami, které zdobí etikety. Při jejich tvorbě se vždy inspiruje mladým ledovým nebo slámovým vínem a ztvárňuje své pocity z tohoto moku. Milovníci vín a umění si tak mohou vytvořit sbírku obojího a porovnávat vývoj jednotlivých ročníků slámového vína, z nichž ty nejlepší mají potenciál zrát i padesát let, ale také umělecký růst autora etiket…
Bližší informace:
www.trnava.sk
nebo
Libor Nazarčuk
606 202 595
info@moravskysommelier.cz
{fotogalerie foto_aktuality_732}
Vinařské novinky do schránky