Znojemský deník, 4.9.2007
Živěji než v jiných letech bylo ve Znojmě i dalších vyhledávaných turistických lokalitách o letošních prázdninách.
I hoteliéři, jimž silnější sezona právě začíná, jsou s letošním létem spokojeni. A vedle obvyklých firemních akcí a školení s blížícím se podzimem také vyhlížejí přátele dobrých vín, kteří na Znojemsko míří právě v těchto týdnech.
'Sezona rodinné turistiky právě skončila. Patrně díky lepšímu počasí byla asi o čtvrtinu lepší než loni. Nyní budou pokračovat především firemní akce,' řekl majitel Zámeckého hotelu ve Vranově nad Dyjí Roman Dvořák.
Na víkendové výletníky přitahované burčákem a vínem a účastníky firemních školení a prezentací přes týden se dělí klientela hotelů ve Znojmě a okolí.
Jiní hosté
'S koncem prázdnin se mění struktura hostů. V létě přijíždělo hodně cyklistů a dalších individuálních návštěvníků, s blížícím se podzimem přibývá firemních školení, ale i výletů za burčákem. S obsazeností do konce roku jsme spokojeni, i když volná místa zůstávají,' řekl šéf hotelu Happy Star u Hnanic Martin Herzig.
Podobně hodnotí situaci i manažeři znojemských hotelů.
'Čas prázdnin je pro nás spíše slabší, i když letos byl díky většímu zájmu firem živější. Se zářím začíná velmi silná firemní sezona. Projevuje se samozřejmě i znojemské vinobraní a další akce,' informoval sales manager hotelu Prestige Jan Procházka.
V přímětickém Hotelu N zpravidla zaplnili o prázdninách hosté necelou polovinu kapacity. 'Škála návštěvníků je rozmanitá od cykloturistů přes cizince na cestě mezi Prahou a Vídní až po účastníky firemních akcí. Nyní očekáváme asi o pětinu více hostů,' sdělil šéf hotelu Jiří Jelínek.
Hoteliéři vesměs vítají větší snahu Znojma o propagaci města jako turistického cíle. 'Firmy i turisty Znojmo přitahuje. Lepšící se propagace bude důležitá i pro nás,' konstatoval ředitel Herzig.
Správný krok
Ředitel Jelínek považuje iniciativu města za krok správným směrem. 'Donedávna se o vše musely postarat samotné firmy, hotely, vinaři a další instituce. Bylo by přínosné, kdyby je nyní město přizvalo k součinnosti na propagačních kampaních,' podotkl.
MARTIN MOŠTĚK
Vinařské novinky do schránky