ČT1, 24.11.2010
Moderátor
12 dní po slavnostní premiéře je letošní Svatomartinské víno téměř vyprodáno. Podle údajů Národního vinařského centra ho přitom letos vinaři uvedli na trh v rekordním počtu 1 milion 629 tisíc lahví. To je oproti loňsku téměř o půl milionu lahví víc.
Autor
Rok od roku více lahví, ale rok od roku také stále kratší doba do úplného vyprodání. Pro Svatomartinské víno, zdá se, přímá úměra neplatí. Navzdory spíše podprůměrnému vinařskému roku potvrdilo i letos roli marketingové komety.
Pavel Krška, Národní vinařské centrum:
Vinaři se opravdu naučili takto mladé víno zvládat, dělat technologicky. Jsou to krásná mladá voňavá, vyrovnaná vína a druhá věc je, si myslím, velmi dobře zvládnutá propagace.
Autor
I když se vinaři snaží na vzrůstající poptávku reagovat a výrobu každý rok zvyšují, chuť spotřebitelů roste větším tempem.
Vladimír Tetur, vinař z Velkých Bílovic:
V době distribuce svatomartinského, která začala 8.11. byly objednávky udělány takřka na celé množství. Do 11.11. byl sklad prázdný, všech 12 tisíc lahví se prodalo.
Autor
Jen zbytky letošních zásob zůstaly také obchodníkům. Najít v regálech víno s logem jezdce na koni je ale už v těchto dnech skutečně náročný úkol.
Stanislav Šida, Moravská banka vín:
Když to srovnám s beaujolais, naši vinaři můžou být spokojení. Totálně převálcovali beaujolais, o které je už minimální zájem.
Autor
Pro příští rok mají vinaři za cíl prolomit 2miliónovou hranici. Před 5 lety, když svatomartinské víno začínalo, se přitom jako velký úspěch zdálo i 120 tisíc lahví. Tehdy premiérově uvedených na trh.
Vinařské novinky do schránky