Mladá fronta Dnes
MIKULČICE Jedinečný recesistický kousek, jaký mezi moravskými vinohrady ani jinde v České republice nemá obdoby, předvedli mikulčičtí vinaři.
Proto, aby na svou akci otevřených vinných sklepů nalákali o poslední srpnové sobotě do Mikulčic co nejvíc popíječů vína, napadl je před pár dny odvážný marketingový tah. Totiž pořídit si v rekordním čase čtyř dnů na dva týdny od Českého telek o m u n i k a č n í h o úřadu vlastní frekvenci. V unikátním Vinařském rádiu po jednodenním zkušebním provozu teď vysílají čtyřiadvacet hodin denně produkci tamních cimbálových muzik. Ve vysílání se také neustále opakují reklamní spoty s upoutávkou na místní hody a hlavně otevřené vinné sklípky. Frekvence? 94,6 FM.
"Mikulčice byly do teď známé jen vykopávkami a lignitovými doly. A teď mají navíc i první Vinařské rádio v Čechách a na Moravě," směje se tamní vinař Vladimír Osička, na jehož střeše od vinného sklípku trčí anténa vysílače.
Celá akce se přitom seběhla až neuvěřitelně rychle. Zhruba pětadvacet vinařů se na dvacetitisícový poplatek složilo spolu s tamní radnicí. "Všichni kroutili hlavou, že se to nestihne, že je to na týdny i měsíce. Já ale za čtyři dny sehnal nejen krátkodobou licenci, ale také cédéčka, anténu a veškeré technické vybavení," vypráví cimbalista hodonínské cimbálové muziky Olina Martin Šiška, který to celé v Mikulčicích spískal.
A vzpomíná, jak na něj úředníci hleděli skoro jako na exota. "Prý o frekvenci na regionální vysílání žádal někdo naposledy před třemi lety," směje se. Až otevřené sklepy zase zavřou, Vinařské rádio bude také minulostí.
"Když jsem tak o tom přemýšlel, měl bych být vlastně velmi bohatý. Jsem totiž ve Vinařském rádiu ředitelem, zaměstnancem, technickým administrátorem, správcem počítačové sítě, dramaturgem, moderátorem, tiskovým mluvčím a trošku dělám do grafiky a marketingu," vtipkuje muž, který přišel s neotřelým marketingovým nápadem. Chce během pár dní zabodovat u milovníků vína minimálně deset kilometrů od Mikulčic. Právě takový dosah má netradiční rádio. "Něco podobného ještě nikdy žádného vinaře nenapadlo. Viděl bych to spíš na akci recesistů z Kraví hory, ale nakonec – proč ne? Určitě to zaujme a zabere," zhodnotil nápad jako dobrý marketingový tah konkurenční vinař František Mádl z nedalekých Velkých Bílovic na Břeclavsku. Rádio chválí jako "mikulčickou recesi".
---
"Jsem ředitelem, správcem počítačové sítě, dramaturgem, moderátorem, mluvčím..." Martin Šiška, zakladatel rádia
Vinařské novinky do schránky