"Krutopřísné". Vinařství jdou s dobou. Snaží se lákat mladší

Vinaři na Břeclavsku chtějí vyhovět novým konzumentům. Poutají na anglické názvy, cenu, svěží chuť i fosforeskující etiketu.

Břeclavsko – Enjoy! Víno pro mladé. S anglickým názvem nové řady vín se na jaře bude snažit prorazit bořetické Vinařství Ludwig. Cílí hlavněna mladší generaci. S podobně netradičními marketingovými nápady přichází stále více vinařů. I na Břeclavsku. Zaměření se na konzumenty, kteří nejsou o moc starší osmnácti let, je podle odborníků celosvětový trend. Do vinařského světa se tak dostávají slova jako "cool" (trendy).

"Mladí, kteří stále dorůstají, se postupně odklánějí od míchaných doslazovaných a synteticky barvených nápojů s lihem a hledají zdravější variantu. Zároveň odmítají to, co vidí u starší generace – klasickou láhev, klasickou etiketu, komplikovaná vína. Snažíme se zaplnit tuto skulinu na trhu něčím originálním," vysvětlila záměr marketingová ředitelka Vinařství Ludwig Liana Hrabálková.

Čerstvě dospělí podle ní chtějí vína svěží, čistá, jasná. Řečeno slovy teenagerů "cool", "hustá", "krutopřísná", která doplní "mejdany".

"Pro řadu Enjoy jsme zvolili unikátní láhev s vnitřním vzorem a ve tmě fosforeskující etiketou. Výraz Enjoy je mezinárodní. Bílá a červená vína zařazená pod touto značkou budou pocházet i ze Španělska a Chile, růžové je podle nás nejlepší to z Moravy," prozradila Hrabálková.

Mají šanci uspět s tím na Břeclavsku? Jednadvacetiletý folklorista Marek Osička z Velkých Bílovic dává přednost spíše klasickým moravským vínům. "Žádnou fosforeskující etiketu na láhvi vína jsem ještě neviděl. Těžko říct, zda to někoho osloví. Sám jsem zvědavý, jak to bude vypadat," vyjádřil názor mladý muž.

Aplikace, špryc, Dyk

Podle břeclavského sommeliera Libora Nazarčuka je jasné jedno – vinařství jdou s dobou. "Stále více pronikají do světa nových médií, internetových sociálních sítí a mobilních aplikací. Co se týká přímo vín, zacílení na mladší lidi je vidět hlavně na růžových vínech. Projevuje se třeba na barvě lahví, upoutat tuto skupinu může i cena," uvedl Nazarčuk.

Přesto podle něj renomovaní výrobci vín primárně nechtějí lákat konzumenty pouze vinětou a marketingovými záležitostmi.

Originalita je ale žádoucí. "Některá vinařství dělají kolekce k různým příležitostem, jakou byl nedávno Valentýn. Růžová vína, ne úplně suchá, se v tomto případě přímo nabízí," dodal sommelier a zmínil například víno Cuvé Love ze sortimentu drnholeckého Nového Vinařství.

Kolekcí Fresh Wine se zase pyšní zaječské Vinařství U Kapličky. Jedná se o vína bílá, růžová a klarety s vyšším primárním aroma, nižším obsahemalkoholu a osvěžující.

Mladý vinař Milan Nestarec z rodinného vinařství ve Velkých Bílovicích vsadil kromě vína také na duo Ervin a Vinětka. "Říkáme tomu vinikající vinný špryc. Jde o osvěžující sifon s bílým či růžovým vínem. Podobných nápojů je sice na trhu mnoho, ale tento je bez chemie," upozornil Nestarec.

Vinné sklepy Valtice již druhým rokem lákají na miláčka teenagerů, zpěváka Vojtěcha Dyka. Na konci loňského roku představilo vinařství další společnou kolekci vín.

Zdroj: Břeclavský deník
Datum vydání: 20.2.2014
Odkaz:  http://breclavsky.denik.cz/

Vinařské novinky do schránky

Každý týden vám pošleme aktuality ze světa vína