Mladí vnímají víno jako konzervativní pití pro starší

Víno se mezi mladými lidmi netěší takové oblibě, jak bychom si přáli. Vnímají ho jako nápoj starší generace, určený pro formálnější příležitosti. Místo alkoholu volí stále častěji jiné látky jako HHC a THC. Když už po něm sáhnou, dopřejí si raději vodku s džusem či energetickým nápojem nebo pivo. Vedou také výrazně méně intenzivní společenský život.

víno

Ukazuje to průzkum, který si Vinařský fond nechal vypracovat od agentury Focus. Vyplývá to z kvalitativní části, kdy výzkumníci po dvě hodiny zpovídali osm lidí ve věku od osmnácti do pětadvaceti let z Prahy. Výsledky pak ještě ověří kvantitativné výzkum na 1500 respondentech.

Zajímavou částí dosavadních zjištění jsou doporučení, jak víno pro mladší generaci zatraktivnit. Dají se rozdělit do čtyř částí:

  1. Propagace. Ta by měla ukazovat víno jako každodenní nápoj pro neformální příležitosti – pikniky, grilování, setkání s přáteli.
  2. Experiment. Mladí rádi objevují nové věci, zkoušejí nové příchutě a kombinace. Prostor se otevírá pro různé míchané nápoje. Oceňují také nižší obsah alkoholu a cukru, zajímá je přírodnost nápoje.
  3. Design. Pro respondenty z průzkumu je podoba vinných etiket příliš usedlá. Hledají sebevyjádření a k tomu atraktivní barevný vzhled, různé artové edice a reprezentace různých životních stylů.
  4. Obaly. Zde preferují menší skleněné o obsahu 0,25 litru, které jsou vhodné pro jednotlivce. Pokud se týká venkovních aktivit, nemají nic ani proti plechovkám, víno by se z nich však nemělo přímo pít.

Co se týče Vinařského fondu, využijeme tyto informace v propagačních akcích. Už se tak děje v případě online kampaně na růžové střiky a přesně podle doporučení vystavíme také kampaň na národní značku šumivých a perlivých vín, která byla zmíněná v úvodníku.

Vinařské novinky do schránky

Každý týden vám pošleme aktuality ze světa vína