Startuje koncepční podpora exportu našich vín

Vinařský fond si v uplynulých letech nechal vypracovat dva materiály týkající se exportu. První z nich zjišťoval zájem mezi vinaři, druhý se zaměřil na to, jak export podporují další evropské státy kde jsou pro Českou republiku nejzajímavější příležitosti.

VF

Základní teze, které z těchto materiálů vyplynuly, jsou následující:

  • Zhruba polovina vinařů už exportuje nebo má o export zájem
  • Zaměřit bychom se měli maximálně na dva zahraniční trhy
  • Na vývoz by měla směřovat vysoce kvalitní vína
  • Úspěšná podpora exportu vyžaduje koncepční přístup a investice v delším časovém období (min. 10 let)

Na základě těchto zjištění jsme připravili výběrové řízení, ve kterém zvítězilo Národní vinařské centrum. Připraví mimo jiné následující:

  • Účast na veletrhu ProWein 2025 včetně zajištění stánku a programu
  • Exportní „handbook“, kde soustředí informace a kontakty z perspektivních zemí
  • Rešerši prezentačních aktivit a akcí v zahraničí, které spolufinancují další státní organizace podporující export
  • Alternativní online komunikační kampaň, zaměřující se Polsko
  • Seminář pro vinaře, kde představí exportní příležitosti

Věříme, že se nám díky tomu podaří otevřít další prodejní kanály a důstojně reprezentovat naše vinařství. Cílení na Polsko se nám jeví jako účelné i na základě dosavadních zkušeností. Bylo by pěkné vybudovat tradici, že se naši severní sousedé při cestě do Alp zastaví i pro česká a moravská vína, případně navštíví i některou z vinařských akcí. Podle informací, které máme, je u nich víno čím dál víc populárnější na úkor tvrdého alkoholu.

Samozřejmě dál pokračujeme i v podpoře účasti na zahraničních soutěžích, ze kterých naši vinaři přivážejí stále více ocenění.

Vinařské novinky do schránky

Každý týden vám pošleme aktuality ze světa vína