Vinařský fond si v uplynulých letech nechal vypracovat dva materiály týkající se exportu. První z nich zjišťoval zájem mezi vinaři, druhý se zaměřil na to, jak export podporují další evropské státy kde jsou pro Českou republiku nejzajímavější příležitosti.
Základní teze, které z těchto materiálů vyplynuly, jsou následující:
Na základě těchto zjištění jsme připravili výběrové řízení, ve kterém zvítězilo Národní vinařské centrum. Připraví mimo jiné následující:
Věříme, že se nám díky tomu podaří otevřít další prodejní kanály a důstojně reprezentovat naše vinařství. Cílení na Polsko se nám jeví jako účelné i na základě dosavadních zkušeností. Bylo by pěkné vybudovat tradici, že se naši severní sousedé při cestě do Alp zastaví i pro česká a moravská vína, případně navštíví i některou z vinařských akcí. Podle informací, které máme, je u nich víno čím dál víc populárnější na úkor tvrdého alkoholu.
Samozřejmě dál pokračujeme i v podpoře účasti na zahraničních soutěžích, ze kterých naši vinaři přivážejí stále více ocenění.
Vinařské novinky do schránky