Láhev vína už může být reklamním dárkem

Rovnost - Deník Břeclavska

Břeclavsko Od letošního listopadu mohou firmy rozdávat jako reklamní dárek láhve s vínem. Doposud mohly pro svou reklamu využít například diáře, tužky, zapalovače a podobné dárky, nikoliv víno, které podléhá spotřební dani.

Firmy si nyní mohou od daňového základu odečíst reklamní dárek v podobě láhve vína do pěti set korun. Je to novinka z dílny poslanců, která by měla přispět rozvoji vinařství. " Týká se to tichého vína, ne sektů," upozorňuje tajemník Svazu vinařů Martin Půček. Tvrdí, že už dlouhou dobu prosazovali, aby mohlo být víno bráno jako reklamní dárek. " Tento návrh vyšel od Svazu vinařů. Až nyní se dočkal schválení. Byl zařazen do zákona o zemědělství. Je to dobře, stihne se ještě konec roku. Právě v tomto období firmy nejvíce rozdávají reklamní dárky," dodal Půček.

Podle Jaroslava Machovce, místopředsedy Svazu vinařů, pomůže tato novinka propagaci moravského vinařství. " Víno je podle mne dobrý a vhodný prezentační dárek a ve světě je to běžné. Bude to pomoc i pro malé vinaře," uvedl Machovec. Žertem dodal, že vínem jako reklamním dárkem nikdo neurazí a vždy ho obdarovaný uplatní. Novinku v zákoně uvítala i vinařka Iva Tomanová z Moravské Nové Vsi. " Už se na mě firmy obracejí a chtějí, abych jim dodala víno s vinětami, na kterých je jejich reklama včetně firemního loga. Jsem na nich uvedena jako výrobce, takže je to reklama i pro mne," sdělila mladá vinařska.



( zh)

Vinařské novinky do schránky

Každý týden vám pošleme aktuality ze světa vína