Mladá fronta Dnes, 23.1.2007
Sympatický čtyřicátník přičichává ke skleničce s bílým vínem. Pak ho ochutná a oznámí, že tuzemská vína jsou nejlepší. Za ním jsou prosluněné vinice. A na konec samozřejmě přidá úsměv.
Přesně tímhle šotem se od loňského srpna propagovali moravští a čeští vinaři. A jelikož se kampaň vyvedla a o vína mají zájem i tam, kde se většinou pije jen pivo či kořalka, Vinařský fond chystá na letošek hotovou propagační bombu. A s ní se chtějí vinaři protlačit i do zahraničí.
'Mezi hlavní cíle patří i nadále zvýšení prodeje domácích vín a významnější zapojení domácích producentů vína do aktivit fondu. A také chceme nadále propagovat zastřešující značku kampaně - Vína z Moravy, Vína z Čech,' uvedl ředitel Vinařského fondu Jaroslav Machovec. Do letošní kampaně vloží fond dvojnásobek peněz oproti loňsku, konkrétně 100 milionů korun.
Vinařský fond se zaměří hlavně na vinařské akce, jako jsou vinobraní či veřejné degustace. A nejen v Česku, ale i v zahraničí.
Pryč s katalogy, jde se mezi lidi S ochutnávkami či přednáškami zamíří vinaři za lidmi i do supermarketů. 'Nechceme dělat propagaci jen prostřednictvím katalogů,' zdůvodnil Machovec. A jaký má mít výsledek akce v nákupních centrech? 'Když nákupčí či manažeři obchodních řetězců zvětší prodejní plochy pro naše vína,' dodal.
Kampaň, která v historii zdejšího vinařství nemá obdoby, má podpořit prodej vína vyrobeného ze zdejších hroznů. Je zároveň reakcí na masivní dovoz zahraničních vín.
Loni naplno odstartovala na konci srpna. Po republice se poté objevilo přes šest set billboardů s nápisem: Objevte kouzlo našich vín. V televizi, novinách a časopisech se rovněž objevil slogan 'Velká vína z malé země'. Kampaň přišla i s jednotným logem - skleničkou s českou vlaječkou a nápisy Vína z Moravy a Vína z Čech.
Fond vznikl již v roce 2002 na základě změny zákona o vinohradnictví a vinařství. Jeho úkolem je zejména propagace prodeje zdejšího vína. Až teprve vloni však mohl díky nové vyhlášce začít fungovat naplno. Do Vinařského fondu odvádí vinaři povinně poplatky. Z nich je hrazena i celá obří kampaň.
VOJTĚCH SMOLA
Vinařské novinky do schránky