Mladá fronta Dnes, 23.1.2007
Dvojnásobek peněz oproti loňsku putuje letos z Vinařského fondu na kampaň podporující domácí vinaře.
Peníze nepůjdou jen na reklamu.
Podpoří i nejrůznější akce vinařů.
'Chceme, aby vinaři pochopili, že tyto aktivity se dělají pro ně. A chceme, aby se jich i sami účastnili,' říká šéf Vinařského fondu Jaroslav Machovec.
Čeho všeho se kampaň dotkne?
V jednotlivých kapitolách kampaně je výzkum trhu, reklama a inzerce, podpora prodeje v řetězcích i gastronomii. Dále pak podpora exportu, vinařské turistiky, výstavnictví a lokálních akcí a také podpora vzdělávání ve vinařské oblasti. A koneckonců podpora projektů, které přijdou ze strany samotných vinařů. Tady budou podporovány zejména ty, které zároveň podpoří i společnou značku kampaně. A bude pokračovat výzkum potřeb spotřebitelů, tržních trendů a distribučních kanálů.
Už znáte konkrétní akce?
Zatím jde o rámcové kroky. V těch kapitolách, které byly navrženy, se může ledacos měnit, budeme reagovat na vzniklé situace. Kde v zahraničí chcete tuzemské vinařství podpořit nejvíce?
Nemá smysl rozprostřít kampaň po malých částech po celém světě. Budeme se soustředit zejména na ty země, které pro nás představují potenciál, a tyto země jsou postaveny spíše na východ, než na západ od nás. Tedy jde například o země bývalého Sovětského svazu, ale třeba i Slovensko či na severu Polsko.
Jak bude podpora exportu vypadat? Hlavně chceme podpořit různé konkrétní aktivity vinařů, ať už jde třeba o prezentace či výstavy.
(vsm)
Vinařské novinky do schránky