Mladá fronta Dnes, 3.12.2008
Břeclav - Osmdesát milionů korun chce dát moravským vinařům na propagaci Vinařský fond. Člen rady fondu a břeclavský senátor Jan Hajda si pochvaluje, že spotřeba vína v Česku na osobu každoročně stoupá.
I tak je podle něj nutné posílit reklamní kampaň. 'Polovina zmíněného obnosu jde z ministerstva zemědělství a polovinu si vinaři našetřili sami. Z každého litru prodaného vína odvádí do společné kasy padesát haléřů. Vinařský fond peníze rozdělí na společnou propagaci moravských vín a rozvoj agroturistiky,' uvedl Hajda. Peněz se vinaři dočkají v březnu příštího roku, zatím mohou fondu posílat zpracované projekty.
'Rozhoduje kvalita projektu, který vinař předloží. Úspěch budou mít takové návrhy, které prokážou efektivní využití peněz,' řekl. Podle jeho vyjádření se počítá s podporou krajových vinařských slavností i prezentacemi výrobců vína na veletrzích. Cílem je navnadit spotřebitele ke konzumaci moravských vín. Pokud se zvýší spotřeba, obstojí domácí výrobci lépe v konkurenci levných vín ze zahraničí. 'Za posledních šest let se u nás podařilo zvýšit spotřebu vína na osobu z jedenácti na osmnáct litrů. Potřebujeme ale ještě víc. Očekáváme nárůst úrody hroznů z nových vinic. Za posledních sedm let se jich vysadilo sedm tisíc hektarů. Chceme dosáhnout toho, aby spotřeba domácích vín stoupla na pětadvacet litrů na osobu. To bude chvíle, kdy se vinařům povede dobře,' načrtl Jan Hajda příjemné řešení jak čelit náporu vín z dovozu.
Regionální mutace| Mladá fronta DNES - jižní Morava
Vinařské novinky do schránky