Festival otevřených sklepů

Hodonínský deník, 19.1.2009

Od letošního roku bude mít každá sezóna vinařské turistiky na jižní Moravě svůj vrchol - Festival otevřených sklepů.

V březnu, červnu, září a listopadu jej bude organizovat obecně prospěšná společnost Partnerství spolu s vinařskými obcemi a samotnými vinaři.Každou sezonu v jiné vinařské podoblasti a s jiným tématem: jaro s folklórem, léto s kulturou, podzim s řemesly a zimu s gastronomií. Celkem tak chtějí pořadatelé účastníkům nabídnout návštěvu kolem 200 otevřených sklepů ročně. Na každém ze čtyř festivalů otevře sklepy asi 50 vinařů v pěti až deseti sousedních obcích. 'Návštěvníkům tak představíme nejen typická vína z regionu, ale i místní vinařské tradice a kulturní dědictví. Spojenými silami vinařů a obcí zajistíme i dostatek potřebných turistických služeb a bohatou nabídku doprovodného programu,' uvedl Juraj Flamik z Partnerství, o. p. s. Projekt Festivalu otevřených sklepů je odezvou na rostoucí poptávku milovníků vína z celé republiky po kvalitních autentických zážitcích s vínem. Festival se bude konat každou sezónu v jedné ze čtyř vinařských podoblastí, a tak během čtyř let budou moct jeho pravidelní návštěvníci poznat krajinu každé z nich v každé sezóně. Za nejdůležitější poslání festivalu organizátoři považují představit náročnějším klientům kvalitu vín místních malých i větších vinařů, ale i rostoucí úroveň turistických služeb a schopnost zorganizovat špičkovou akci tohoto druhu. První Festival otevřených sklepů se uskuteční v březnu letošního roku v regionu Modré hory ve Velkopavlovické vinařské podoblasti za spolupráce 5 obcí a 44 vinařů. Společnost Partnerství, která již deset let rozvíjí projekt Moravské vinařské stezky, si vybrala Modré hory právě pro velkou zkušenost, kterou obce a místní vinaři s vinařskou turistikou mají. 'Příprava festivalu nám nakonec zabrala 12 měsíců. Museli jsme odpovídat na mnoho otázek vinařů a řešit řadu ekonomických a logistických úkolů, abychom měli jistotu, že návštěvníci budou akcí nadšeni a pro vinaře bude dobrou investicí,' dodal Juraj Flamik

Pořadatelé nabízí zakoupení vstupenek přes internet, organizují pravidelnou dopravu autobusy mezi obcemi, předregistraci na akce doprovodného programu nebo sms servis o obsazenosti sklepů přímo na akci. Do prodeje chtějí dát však pouze 2000 vstupenek.



(ku)



Vinařské novinky do schránky

Každý týden vám pošleme aktuality ze světa vína