Podpoře a propagaci moravských a českých vín prostřednictvím značky Svatomartinské se Vinařský fond věnuje už devatenáctým rokem a letos opět v inovovaném kreativním zpracování. Kreativa vychází z kampaně z loňského roku, kterou ovšem dále posouvá. Už vloni kampaň zafungovala podle průzkumů nadprůměrně dobře a dařilo se jí zvyšovat vnímanou hodnotu produktu, tedy i ochotu za moravská a česká vína zaplatit více.
Víno je živý produkt a každý ročník je nejen díky rozdílnému počasí pokaždé jiný. Svatomartinská vína jsou tak prvním ochutnáním nového ročníku a je přirozené, že všichni milovníci vína jsou na něj velmi zvědaví. Sezóna Svatomartinských vín je pak již tradičně spjata s hodováním svatomartinské husy. Nová kampaň tak spojuje tyto dva hlavní atributy „Svatomartinské vinné sezóny“ - zvědavost na nový ročník a svatomartinskou husu.
Klíčovým prostorem pro komunikaci na podporu Svatomartinského vína 2023 jsou online média v kombinaci s rozhlasem, tištěná média hrají pouze doplňkovou roli. Kampaň odstartuje 30. října v online médiích formou brandingu a zveřejnění videí na předních tuzemských zpravodajských webech (denik.cz, iprima.cz, novinky.cz, seznamzpravy.cz a videa navíc na blesk.cz, refelex.cz, e15.cz). Od 5. listopadu bude kampaň na vybraných uvedených webech doplněna také o bannery. Rozhlas je efektivní pro oslovení s vysokou frekvencí v krátkém období a připomenutí termínu Svatomartinského vína. Kampaň tedy poběží od 6. do 13. listopadu na Hitrádiu, Rádiu Blaník a Rádiu Krokodýl formou 30s spotů. Pro tisková média se zajímavého zásahu ve velmi krátkém období dosáhne kombinací suplementů 3 nejčtenějších deníků (Blesk, Deník VLM a MF Dnes).
Již od začátku září (měsíčníky) a října (týdeníky, deníky, online) byly na Svatomartinská vína také zaměřeny PR aktivity cílící jak na zpravodajská, tak na lifestylová média. PR komunikace bude pokračovat i po 11.11., čímž pomůže Svatomartinským prodlužovat sezonu.
Po celou dobu kampaně, tedy od 30. října do 19. listopadu také poběží podpora na sociálních sítích, tedy na facebookovém a instagramovém profilu Vína z Moravy a vína z Čech formou promovaných tematických postů a YouTube kanálu Vína z Moravy, vína z Čech formou promo umístěných videí.
Dále byla vytvořena speciální stránka na webu Vína z Moravy, vína z Čech věnovaná letošním Svatomartinským vínům, kde bude kompletní seznam letošních Svatomartinských vín a další informace a zajímavosti o tomto fenoménu.
Zároveň jsou připraveny plakáty, letáky a různé materiály na propagaci v místech prodeje. Propagace probíhá také tradičně v maloobchodní síti ve spolupráci s řetězci super a hypermarketů Tesco a Billa.
Vinařské novinky do schránky