Mladá fronta Dnes, 16.1.2008
Desítky milionů korun bude Vinařský fond ČR už třetím rokem vydávat na propagace nejrůznějších vinařských akcí, soutěží, nechá z nich vyrobit televizní šoty či letáky. A drobným vinařům otevře dveře na zahraniční soutěže.
Šéf fondu Jaroslav Machovec míní, že výsledky stejného snažení z prvních dvou let už začínají být vidět. 'Podívejte se třeba na Svatomartinské,' říká.
Takže minulé kampaně byly úspěšné?V loňském roce, zvláště v jeho druhé polovině, se již některé naše aktivity projevily. Mnoha lidem se do rukou dostaly naše propagační materiály. Ti, kteří mají zájem, je získají, ať už prostřednictvím vinoték či v obchodních řetězcích. Stoupl tak zájem lidí o zdejší vína a byl podpořen i uvedením Svatomartinského vína na trh. Musím říci, že ze strany vinařů slyším již méně kritiky a více pozitivní ohlasy. Chtěl bych ale podotknout: Bez toho, že sami vinaři budou vytvářet své vlastní marketingové aktivity, žádná takováto propagační nadstavba nemůže úplně dobře fungovat. A to si všichni musí uvědomit. Zmínil jste marketingový tah jménem Svatomartinské víno. Je to opravdu takový trhák?
Určitě. Tato akce nabývá velmi pozitivního rozměru a ohlasů. Za tři roky se zvýšil počet prodaných lahví označených jako Svatomartinské víno ze 150 tisíc v prvním roce na loňských 620 tisíc. Zvedá se jak zájem vinařů, tak i gastronomií. A souvisí to i s tím, že roste zájem konzumentů vína.
Zavedli jste i logo 'Vína z Moravy, vína z Čech'. Jak to se ujalo?
Z asi sedmi set firem a jednotlivců věnujících se výrobě vína, kteří jsou registrováni fondem, už asi 150 tuto značku používá na svých výrobcích. A byli bychom ještě raději, kdyby jich bylo víc. Víno takto označené si totiž lidé spojí s naší reklamní kampaní. Mnozí vinaři si to už uvědomili - lidé chtějí jednoduchou identifikaci. Proto má úspěch i Svatomartinské. Tam se toto označení promítlo přímo do etiket. A lidé je znají a nikdo už nerozlišuje, kdo které víno vyrobil.
Podpoříte i letos běžný prodej?
Ano. V plánu je například větší propagace v obchodních řetězcích. To jsou hlavní místa, kde spotřebitel sleduje dění na trhu. Připravujeme letáky, ochutnávky a to vše podpoří televizní reklama.
***
(vsm)
Vinařské novinky do schránky