Na novou podzimní kampaň červených vín vyčlenil Vinařský fond 12 milionů Kč.
Vinařský fond, který je marketingovou organizací českých a moravských vinařů, dokončil v srpnu natáčení a focení svých podzimních kampaní na podporu červených, růžových a Svatomartinských vín. V kampani opět vystupuje Ondřej Brzobohatý, který se po sňatku s modelkou Taťánou Kuchařovou prezentuje jako Ondřej Brzobohatý Gregor a v obchodním rejstříku vystupuje jako Ondřej Gregor. Na rozdíl od minulosti bude mít v reklamách větší společnost dalších lidí.
„Spolupráce s Ondřejem Brzobohatým Gregorem se v minulosti osvědčila a pomohla klientovi budovat požadované hodnoty a atributy značky. Proto i v připravovaných kampaních bude jeho osobnost důležitou součástí komunikace značky Vína z Moravy, vína z Čech. Do budoucna by však měl být víc součástí společnosti lidí či přátel, která jako celek dokáže ocenit nejen dobré víno, ale i další momenty příjemného života. Věříme totiž, že víno z Moravy či Čech je přirozenou součástí plnohodnotného životního stylu. A mělo by se tak i prezentovat,“ uvedl pro Médiář Alexandr Stojčev, group account director agentury Momentum ze skupiny McCann, která kampaň připravuje.
Jako první spustí 20. září kampaň na červená vína, která poběží do 20. října. Na ni naváže podpora Svatomartinských vín, která má vyvrcholit na svátek svatého Martina 11. listopadu, tedy v den prvního otevírání letošního ročníku Svatomartinských vín [jde o marketingové označení pro mladá vína, tedy první vína, která se urodila v letošním roce, pozn. red.].
„Specifickou úlohu má víno Svatomartinské, které se nekonzumuje po celý rok, ale je sezónní záležitostí. V komunikaci chceme stavět právě na fenoménu, který je s tímto okamžikem spojen a umožňuje nám také pracovat s větší kreativní nadsázkou. Nicméně ani v tomto případě v kampani nemluvíme pouze o vínu, ale ukazujeme jej v širších souvislostech a ve spotřebitelských momentech. A i zde nám k tomu pomáhá osoba Ondřeje Brzobohatého Gregora,“ uvádí Stojčev.
V případě kampaně na podporu červených vín se nově objeví televizní spot ve dvacetivteřinové i desetivteřinové verzi. „Přestože červená vína konzumuje o něco větší počet žen než mužů (podle našich údajů 57 : 43 %), není tento rozdíl mediálně zásadní, a tak bude zaměření na obě pohlaví v podstatě shodné. Jen v případě srovnatelné nabídky médií upřednostníme tu, která přece jen trochu víc oslovuje ženy,“ konstatuje Stojčev.
Krátká desetivteřinová verze reklamy bude podporovat také dobrovolné značení vín. Cílem je rozšířit povědomí o značení v podobě symbolu „kalichu v národních barvách“ na horní straně uzávěru. To má spotřebitelům garantovat, že jak hrozny použité v daném vínu, tak víno jako celek pochází z Česka.
Kampaň využije podle Stojčeva zvýhodněný balíček aktivit v rámci skupin Prima a Nova (zhruba 95 % výkonu) a AT media (asi 5 % výkonu). Televizní reklamu doplní venkovní kampaň, která bude pokrývat krajská města, přijít by měla i poměrně silná kampaň na internetu a v retailu.
Mediální kampaň na podporu červených vín by měla stát na něco přes 8,5 milionu Kč. Dalších 3,5 milionu Kč je vyčleněno na podporu červených vín v maloobchodu, kde Vinařský fond počítá s ochutnávkami českých a moravských vín, s reklamou v místě prodeje a se speciálním umístěním.
Agentura McCann získala Vinařský fond v letošním výběrovém řízení poté, co se další práce pro něj vzdala jeho dosavadní agentura Comtech. Brzobohatý se stal ambasadorem fondu už během spolupráce s Comtechem, ale fond se rozhodl využívat jej i nadále.
Vinařský fond je zákonem zřízená organizace, jejímž úkolem je výhradně podpora marketingu vína a rozvoje vinařské turistiky a informování veřejnosti o vinohradnictví a vinařství. Organizace je financována z povinných příspěvků výrobců a pěstitelů vína a ze státního rozpočtu.
Zdroj:
http://www.mediar.cz | |
Datum vydání: | 6.9.2016 |
Autor: | Jaroslav Krupka |
Vinařské novinky do schránky