Rovnost - Deník Břeclavska, 16.11.2005
Mikulov, Praha Město Mikulov neponechává v cestovním ruchu nic náhodě. Zítra jedou zástupci města jednat do Prahy s cestovkami ze Spojených států amerických.
" Agentura Czech Tourism nám umožnila představit americkým partnerům naši nabídku cestovního ruchu," sdělil Michal Solařík, manažer cestovního ruchu na mikulovském městském úřadu. Mikulov se podle jeho slov snaží využívat bezkonkurenční devizu jižní Moravy v cestovním ruchu, a tou je vinařství.
" Posezení a večery v opravdových vinných sklepech, kde se víno nejen nalévá, ale také vyrábí, nejvíce lákalo zástupce cestovních kanceláří a agentur také na nedávném veletrhu MADI v Praze," uvedl Solařík. O vinařství měli na tomto veletrhu velký zájem i zástupci kanadských cestovek. Potvrdila to Magdalena Krčmová z mikulovské radnice. " Když jsem po celodenním programu vyčerpaným Kanaďanům začala vyprávět o tom, jak se vyrábí slámové víno a která vinařství mohou na Mikulovsku se svými klienty navštívit, okamžitě zbystřili pozornost."
Poptávka po vinařské turistice podle mikulovských manažerů cestovního ruchu neustále roste. Klienti jsou ale čím dál náročnější. " Zákazníkům již nestačí jenom přijet do sklepa a popíjet červené a bílé. Chtějí se o víně co nejvíce dovědět. Mnohé agentury vyhledávají programy o víně jako doplněk školení manažerů," vysvětluje Solařík. Dokonce podle jeho zkušeností je práce ve vinici jako součást víkendového programu přímo dobrodružstvím pro turisty z města. Těmto požadavkům by měli přizpůsobit nabídku i sami podnikatelé. Mikulovský manažer cestovního ruchu Michal Solařík doporučuje: " Důležitá je vzájemná spolupráce, aby podnikatelé dokázali vytvořit pestrý program pro turisty."
( zh)
Vinařské novinky do schránky